Home » Did DSTV add a new channel due to Ronaldo’s transfer?
Fact Check

Did DSTV add a new channel due to Ronaldo’s transfer?

A claim that Digital Satellite Television (DSTV), the Sub-Saharan African direct broadcast satellite service owned by MultiChoice, has set up a new channel to broadcast the Saudi Arabian League has surfaced online.

The claim is circulating following the recent signing of Portuguese football star, Cristiano Ronaldo by a Saudi Arabian club, Al-Nassr FC.

This claim is False, Here are the facts –

Ronaldo had in December signed for Al-Nassr after his contract with Manchester United was terminated earlier in November 2022.

The 37-year-old was officially unveiled as an Al Nassr player on Tuesday, 3rd of January, 2023.

The Portuguese national football team captain signed a contract with the Saudi Arabian side that would see him remain at the club until 2025.

However, findings revealed that Channel 240, “Liyu Amharic HD” purported to have been added on DSTV is a horse racing Channel that has been in existence on the cable service provider’s packages before Ronaldo’s transfer to Al-Nassr football club.

The TV channel was added on Wednesday, 19th of January, 2022 on the DSTV and The Nigerian branch of the company debunked the rumour.


The claim that DSTV added Channel 240 to broadcast the Saudi Arabian League due to Ronaldo’s transfer is false; findings reveal that the horse racing channel has been in existence before Ronaldo moved to Al-Nassr FC.


Add Comment

Click here to post a comment